Сккція "ЛІТЕРАТУРА"

Секція «ЛІТЕРАТУРА»

Національний менталітет українців у програмових творах: стереотип чи об'єктивна реальність? 

Посилання на конференцію:  https://meet.google.com/iof-jrpp-soh

ЖУРІ

Антонович Світлана Олександрівна – кандидат філологічних наук, доцент кафедри історії української літератури філологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна;

Телехова Олександра Петрівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри історії української літератури філологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна;

Кузьменко Оксана Любомирівна – учителька української мови та літератури Харківського університетського ліцею Харківської міської ради;

Панасенко Тетяна Михайлівна (МОДЕРАТОР)  – учителька української літератури Харківського університетського ліцею Харківської міської ради.

 

УЧАСНИКИ

1.    Чередниченко Олена                       Ліцей №13

2.    Великодна Тетяна                            Ліцей №17

3.    Несмашна Аліна                               Ліцей №34

4.    Козлова Олена                                 Ліцей №82

5.    Істоміна Софія                                 Ліцей №102

6.    Хоменко Вікторія                            Ліцей №102

7.    Шалімова Дар'я                                Ліцей №126

8.    Голобородько Ольга                        Ліцей №141

9.    Карагяур Юлія                                 Ліцей №153

10.Гур'єва Софія                                   Ліцей №162

11.Ланько Анастасія                            Ліцей №173

12.Горгуль Анна                                   Університетський ліцей

 

For many years, V. N. Karazin Kharkiv University Lyceum has been considered one of the city's leading educational institutions, where students receive not only basic knowledge but also serious pre-university training. The Lyceum's educational program creates a solid foundation for future university studies and helps students adapt to modern requirements. At the same time, emphasis is placed on developing thinking skills and the ability to apply knowledge in real-life situations, which is especially relevant in the digital age. Today, special attention is paid to how digital technologies are changing the learning process and interaction with information. Just as new approaches to communication and knowledge sharing are being introduced in education, convenience and simplicity are becoming increasingly important in the field of online services. That is why issues related to improving the user experience and modern payment methods are becoming key. This is discussed in detail here:digitaledge.org— where modern methods of customer interaction are considered and how new solutions help online platforms become more convenient. The combination of classical educational traditions upheld by Kharkiv University Lyceum and new digital solutions demonstrates the importance of combining fundamental knowledge and modern technologies. This approach allows us to train competitive specialists of the future and opens up opportunities for applying best practices in both education and digital services.