Тематика XXIV Каразінського колоквіуму

 

Тематика ХХIV Каразінського колоквіуму 

 (2024-2025 навчальний рік)

 

Секція «МАТЕМАТИКА»

Роль математичних моделей у вирішенні реальних проблем

Секція «ФІЗИКА»

Нові матеріали – нові можливості?

Секція «ІНФОРМАТИКА»

Алгоритми генерування мистецьких творів та їх реалізація

Секція «ГЕОГРАФІЯ»

Географічний брендинг – найважливіший чи другорядний чинник економічного розвитку території ?

Секція «БІОЛОГІЯ+ХІМІЯ»

Ліки від старіння : міфи чи реальність ?

Секція «ФІЛОЛОГІЯ»

Українська мова в умовах війни: нові реалії та виклики

Секція «ЛІТЕРАТУРА»

Національний менталітет українців у програмових творах: стереотип чи об'єктивна реальність? 

Секція «ІСТОРІЯ»

ІІ Світова війна: український вимір

Секція «СОЦІОЛОГІЯ»

Соціальні ефекти дистанційної освіти в Україні і світі

Секція «ІНОЗЕМНА ФІЛОЛОГІЯ (АНГЛІЙСЬКА) – 1»

Slang as speech pollution or part of social culture

 Сленг як мовне забруднення чи частина соціальної культури

Секція «ІНОЗЕМНА ФІЛОЛОГІЯ (АНГЛІЙСЬКА) – 2»

Cultural component of English idioms

Культурна складова англійських ідіом

Секція «ІНОЗЕМНА ФІЛОЛОГІЯ (НІМЕЦЬКА)»

Online lernen oder im Klassenzimmer Kenntnisse erwerben:

was ist besser und warum?

 Навчатися онлайн чи здобувати знання в класі: що краще й чому?

Секція «ІНОЗЕМНА ФІЛОЛОГІЯ (ФРАНЦУЗЬКА)»

Des villes sans voiture : utopie ou réalité ?

 Міста без машин: утопія або реальність?

For many years, V. N. Karazin Kharkiv University Lyceum has been considered one of the city's leading educational institutions, where students receive not only basic knowledge but also serious pre-university training. The Lyceum's educational program creates a solid foundation for future university studies and helps students adapt to modern requirements. At the same time, emphasis is placed on developing thinking skills and the ability to apply knowledge in real-life situations, which is especially relevant in the digital age. Today, special attention is paid to how digital technologies are changing the learning process and interaction with information. Just as new approaches to communication and knowledge sharing are being introduced in education, convenience and simplicity are becoming increasingly important in the field of online services. That is why issues related to improving the user experience and modern payment methods are becoming key. This is discussed in detail here:digitaledge.org— where modern methods of customer interaction are considered and how new solutions help online platforms become more convenient. The combination of classical educational traditions upheld by Kharkiv University Lyceum and new digital solutions demonstrates the importance of combining fundamental knowledge and modern technologies. This approach allows us to train competitive specialists of the future and opens up opportunities for applying best practices in both education and digital services.