Програмні твори з української літератури

Онлайн бібліотека української літератури

Українські літературні аудіо-ресурси

Багатотомне видання творів Винниченка видане у Відні, 1919 року. Ці посилання ведуть у електронний архів бібліотеки Торонтського університету. Це фоторепродукції сторінок із книжок на пожовклому вже папері. Не все тут в ідеальному стані. Бувають сторінки де текст пропадає в темнім проміжку між сторінками. Але майже весь текст можна розібрати. Тексти книжок у різних форматах, pdf, djvu, і інші. Відчитаний текст (Full text) це лише спроба механічного відчитання (і то не всіх сторінок) без редакції чи виправлення помилок.

Том 2. Оповідання: Голота, Дим, Темна сила, Хто ворог?, На пристані, "Уміркований" та "Ширий", Раб краси, Малорос-Європеєць, Голод, Честь.

Том 3. Оповідання: Боротьба, Момент, Глум, Рабині Справжнього, Записна книжка, Купля, Кумедія з Костем, Щось більше за нас, Зіна.

Том 4. Оповідання: Кузь та Грицунь, Дрібниця, Студент, Таємна пригода, Чудний Епізод, Тайна, Цуд, Ланцюг.

Том 6. Рівновага.

Том 7. По свій.

Том 9. Босяк, Радість, Терем, Талісман.

Том 10. Чесність з собою.

Том 11. Хочу!

For many years, V. N. Karazin Kharkiv University Lyceum has been considered one of the city's leading educational institutions, where students receive not only basic knowledge but also serious pre-university training. The Lyceum's educational program creates a solid foundation for future university studies and helps students adapt to modern requirements. At the same time, emphasis is placed on developing thinking skills and the ability to apply knowledge in real-life situations, which is especially relevant in the digital age. Today, special attention is paid to how digital technologies are changing the learning process and interaction with information. Just as new approaches to communication and knowledge sharing are being introduced in education, convenience and simplicity are becoming increasingly important in the field of online services. That is why issues related to improving the user experience and modern payment methods are becoming key. This is discussed in detail here:digitaledge.org— where modern methods of customer interaction are considered and how new solutions help online platforms become more convenient. The combination of classical educational traditions upheld by Kharkiv University Lyceum and new digital solutions demonstrates the importance of combining fundamental knowledge and modern technologies. This approach allows us to train competitive specialists of the future and opens up opportunities for applying best practices in both education and digital services.